თემატური გეგმები


თემატური გეგმა 
X I კლასი
N
თემა და მასში შემავალი საკითხები
თემის მოკლე აღწერა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასების სისტემა
1
ორგანული ნაერთთა აგებულება და კლასიფიკაცია
1.1.ორგანული ნაერთები
1.2ორგანულ ნაერთთა აღნაგობის თეორია
1.3.ელექტრონული სიმკვრივის განაწილება და მოლეკულის სივრცული აღნაგობა
1.4.ორგანული ნივთიერებების კლასიფიკაცია
1.5.ორგანულ რეაქციათა კლასიფიკაცია
1.6.იზომერია
ნახშირბადნაერთების მრავალფეროვანების მიზეზის ახსნა,კლასიფიკაციის თავისებურება,ნომენკლატურა.
7
ქიმ.XI.5
კვლ.XI.1
.კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ინფორმაციის დამუშავება,მოდელზე მუშაობა,თვალსაჩინოების განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი
სახელმძღვანელო,მოლეკულათა მოდელები,თვალსაჩინოება,ქიმიური ჭურჭელი,ნივთიერებები,სამუშაო რვეული
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ცოდნის ფლობა,ცდის დაგეგმვის,კლასების დაკავშირების ,გამოყენებისა და მიღების გზების მოძიების უნარი,
2
ღია ჯაჭვიანი ნახშირწყალბადები
2.1.ალკანები
2.2.ალკანის მიღება და ქიმიური თვისებები
2.3.ალკენი
2.4ალკენის მიღება და თვისებები
–ექსპერიმენტული სამუშაო:ეთენის მიღება და თვისებები
2.5.ალკინი
2.6ალკადიენი
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
ღია ჯაჭვიანი ნახშირწყალბადების კლასები,შედგენილობა,თვისებები,მიღება,გამოყენება
9
ქიმ.XI.5
კვლ.XI.1
.კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ინფორმაციის დამუშავება,მოდელზე მუშაობა,თვალსაჩინოების განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი
სახელმძღვანელო,მოლეკულათა მოდელები,თვალსაჩინოება,ქიმიური ჭურჭელი,ნივთიერებები,სამუშაო რვეული
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ცოდნის ფლობა,ცდის დაგეგმვის,კლასების დაკავშირების ,გამოყენებისა და მიღების გზების მოძიების უნარი,
3
არომატული ნახშირწყალბადები
3.1.ციკლოალკანები
3.2.ბენზოლი
3.3.არომატული ნახშირწყალბადის მიღება და თვისებები
3.4ნავთობი და ნავთობპროდუქტები
ციკლური ნახშირწყალბადების თვისებები,მიღება,გამოყენება
5
ქიმ.XI.5
კვლ.XI.1
.კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ინფორმაციის დამუშავება,მოდელზე მუშაობა,თვალსაჩინოების განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,
სახელმძღვანელო,მოლეკულათა მოდელები,თვალსაჩინოება,ქიმიური ჭურჭელი,ნივთიერებები,სამუშაო რვეული
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ცოდნის ფლობა,ცდის დაგეგმვის,კლასების დაკავშირების ,გამოყენებისა და მიღების გზების მოძიების უნარი,
4
ჟანგბადშემცველი ორგანული ნაერთები
4.1.სპირტები
4.2სპირტების მიღება და თვისებები.მეთანოლი
4.3.მრავალატომიანი სპირტები
4.4.ფენოლი
4,5.ალდეჰიდები
ალდეჰიდების მიღება და თვისებები
–ექსპერიმენტული სამუშაო
4.7.კეტონები
4.8.კარბონმჟავები
4.9.მეთანმჟავისა და ეთანმჟავას მიღება და თვისებები
4.10.ესტერები
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
4.11.ცხიმი


ფუნქციური ჯგუფის გავლენა ნაერთთა თვისებებზე,კავშირი კლასებს შორის,გამოყენება
13
ქიმ.XI.5
კვლ.XI.1
.კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ინფორმაციის დამუშავება,მოდელზე მუშაობა,თვალსაჩინოების განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი
სახელმძღვანელო,მოლეკულათა მოდელები,თვალსაჩინოება,ქიმიური ჭურჭელი,ნივთიერებები,სამუშაო რვეული
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ცოდნის ფლობა,ცდის დაგეგმვის,კლასების დაკავშირების ,გამოყენებისა და მიღების გზების მოძიების უნარი,
5
აზოტშემცველი ორგანული ნაერთები
5.1.ნახშირწყლები
–ექსპერიმენტული სამუშაო
5.2. დისაქარიდები
5.3.სახამებელი
5.4.ცელულოზა
5.5. ამინები
5.6.ანილინი
5.7.ამინომჟავები
5.8.ცილები
5.9.პოლიმერები
5.10.პლასტმასა
5.11ბიოპოლიმერები
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
მაღალმოლეკულური ნივთიერებების შედგენილობა,მიღება,თვისებები,გამოყენება
14
ქიმ.XI.5
კვლ.XI.1
.კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ინფორმაციის დამუშავება,მოდელზე მუშაობა,თვალსაჩინოების განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი
სახელმძღვანელო,მოლეკულათა მოდელები,თვალსაჩინოება,ქიმიური ჭურჭელი,ნივთიერებები,სამუშაო რვეული
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ცოდნის ფლობა,ცდის დაგეგმვის,კლასების დაკავშირების ,გამოყენებისა და მიღების გზების მოძიების უნარი,

ატომის აგებულება და პერიოდული სისტემა
1.1.ატომიდან ატომამდე.
1.2.იზოტოპები.
1.3.ატომთა სახეობა–ქიმიური ელემენტი.
1.4.ელექტრონის მდგომარეობა ატომში.
1.5.ელექტრონული შრის სტრუქტურა
1.6.ენერგეტიკული დონის სტრუქტურის გამოსახვა.
1.7.d–ქვედონის სტრუქტურის გამოსახვა.
1.8.კვანტური რიცხვები
პერიოდული სისტემა და ატომის ელექტრონული აგებულება
1.10.ატომის ელექტრონული 1.11.იონიზაციის ენერგია და  პერიოდული სისტემა                                                                                                                                                
ატომის ისტორია,აღნაგობა,კავშირი პერიოდულ სისტემაში მდებარეობასთან,ელექტრონების განაწილების ძირითადი პრინციპები
10

წინმსწრები ცოდნის აქტუალიზება,თვალსაჩინეობაზე მუშაობა,მოდელის აგება,ინფორმაციის დამუშავება,დისკუსია,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
ატომის მოდელი,პერიოდული სისტემა,სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოებები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა ,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების უნარი.
2
ატომის ელექტრონული აგებულება და ქიმიური ბმა
2.1.რა არის ქიმიური ბმა
2.2.რამდენი კოვალენტური ბმის დამყარებაა შესაძლებელი მოლეკულაში.
2.3.მარტივი და ჯერადი ბმა.
2.4.კოვალენტური ბმა და ელექტროუარყოფითობა
2.5.ჰიბრიდიზაცია.
2.6.რა არის იონური ბმა.
2.7.იონური ბმა.
2.8.წყალბადური ბმა.

ქიმიური ბმის ტიპები,მისი წარმოქმნის მექანიზმები,კავშირი ქიმიურ ბმასა ,ელექტრონულ აღნაგობასა და ნივთიერებათა თვისებებს შორის.

ქიმ.X.7
,თვალსაჩინეობაზე მუშაობა,მოდელის აგება,ინფორმაციის დამუშავება,დისკუსია,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
ატომის და მოლეკულათა მოდელები,,პერიოდული სისტემა,სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოებები,მიზნობრივი დავალებები.
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების უნარი.
.3
იონური მიმოცვლის და ჟანგვა–აღდგენის რეაქციები
3.1ჟანგვის რიცხვი და ვალენტობა
3.2.ჟანგვის რიცხვი და პერიოდული სისტემა
.3.3.ჟანგვა აღდგენის რეაქცია
3.4.ჟანგვა აღდგენის რეაქციის ტიპები.
3.5.
ელემენტის ჟანგვის რიცხვი და ჟანგვა აღდგენის უნარი.
3.6.ელექტროლიტები და არაელექტროლიტები.
3.7.რა ხდება ელექტროლიტის წყალში გახსნისას.
3.8.მჟავას ,ტუტის და მარილის ელექტროლიტური დისოციაცია
3.9.ძლიერი და უსტი ელექტროლიტები.
3.10..რა არის იონური რეაქცია.
3.11..გახსნილი ნივთიერების მასური და მოლური წილი ხსნარში
3.12.ელექტროლიზი.
3.13.ელექტროლიზის რაოდენობრივი დახასიათება.
3.14.როდესაც ანოდი ხსნადია
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება



მჟავას,ტუტის და მარილის დახასიათება ელექტროლიტური დისოციაციის თვალსაზრისითჟანგვა აღდგენითი როცესების დაკავშირება ელექტროლიზისთან,ელექტროლიზის რაოდენობრივი დახასიათება.
10
ქიმX.8.ქიმ.X.9
ქიმ.X.10
.
კვლ.X.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,ექსპერიმენტი,მოდელის განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
სახელმძღვანელო,მოდელი ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები,მეტალთა აქტიურობის ცხრილი.
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების ,გაანგარიშების უნარი.
4
ქიმიური რეაქციის სიჩქარე.ქიმიური წონასწორობა
4.1.ქიმიური რეაქციის სიჩქარე.
4.2როგორ ვმართოთ ქიმიური რეაქცია
4.3.ტემპერატურის გავლენა ქიმიურ რეაქციის სიჩქარეზე
4.4.რა არის კატალიზატორი და კატალიზი
4.5მოქმედ მასათა კანონი
4.6შექცევადი და შეუქცევადი რეაქციები
4.7. ქიმიური წონასწორობა
4,8,ქიმიურ წონასწორობაზე მოქმედი ფაქტორები.

სიჩქარის დამოკიდებულება
ტემერატურაზე,წნევაზე,სხვადასხვა ფაქტორებზე,გაანგარიშებები მოქმედ მასათა გამოყენებით.წონასწორობაზე მოქმედი ფაქტორები.
6
ქიმ.X.11კვლ.X.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,ექსპერიმენტი,,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
სახელმძღვანელო ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები
სამუშაო რვეული, ტესტები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების ,გაანგარიშების უნარი.
5
არამეტალები
5.1 წყალბადი
5.2 ჟანგბადი
5.3 ზოგადი ცნობები VIIA ჯგუფის ელემენტის შესახებ
5.4 ქლორი
5.5 ზოგადი ცნობები VIA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
5.6 გოგირდი
5.7 გოგირდის ნაერთები
5.8 ზოგადი ცნობები  VA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
5.9 აზოტი
5.10 ამიაკი
5.11 აზოტმჟავა
5.12 ფოსფორი
5.13 ზოგადი ცნობები IVA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
5.14 სილიციუმი
– შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა.
არამეტალთა და მათი მნიშვნელოვანი ნაერთების დახასიათება,მიღება გამოყენება, იონთა იდენტიფიცირება
10
ქიმ.X.12
კვლ.X.1.2.3.4
ინფორმაციის დამუშავება,პერიოდული სისტემის გამოყენება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი,ტესტირება
სახელმძღვანელო ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები
სამუშაო რვეული, ტესტები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,ცდის დაგეგმვის და ჩატარების,ამოცნობის უნარი.
6
მეტალები
6.1 ზოგადი ცნობები IA ჯგუფის მეტალების შესახებ
6.2 ზოგადი ცნობები IIA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
6.3 კალციუმი,მაგნიუმი და მათი ნაერთები
6.4 ალუმინი
6.5 რკინა
6.6 მანგანუმი
6.7 მეტალთა ძაბვის ელექტროქიმიური მწკრივი
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება.
მეტალთა თვისებები,მათი ნაერთები, შენადნობები,გამოყნება,ქიმიური აქტივობის შედარება
6
ქიმ.X.12
კვლ.X.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,პერიოდული სისტემის გამოყენება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი,ტესტირება
სახელმძღვანელო ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები
სამუშაო რვეული, ტესტები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,ცდის დაგეგმვის და ჩატარების,ამოცნობის უნარი.

 თემატური გეგმა   X კლასი
N
თემა და მასში შემავალი საკითხები
თემის მოკლე აღწერა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასების სისტემა
1
ატომის აგებულება და პერიოდული სისტემა
1.1.ატომიდან ატომამდე.
1.2.იზოტოპები.
1.3.ატომთა სახეობა–ქიმიური ელემენტი.
1.4.ელექტრონის მდგომარეობა ატომში.
1.5.ელექტრონული შრის სტრუქტურა
1.6.ენერგეტიკული დონის სტრუქტურის გამოსახვა.
1.7.d–ქვედონის სტრუქტურის გამოსახვა.
1.8.კვანტური რიცხვები
პერიოდული სისტემა და ატომის ელექტრონული აგებულება
1.10.ატომის ელექტრონული 1.11.იონიზაციის ენერგია და  პერიოდული სისტემა.
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
ატომის ისტორია,აღნაგობა,კავშირი პერიოდულ სისტემაში მდებარეობასთან,ელექტრონების განაწილების ძირითადი პრინციპები
13
ქიმ.X.5.
ქიმ.X.6.
წინმსწრები ცოდნის აქტუალიზება,თვალსაჩინეობაზე მუშაობა,მოდელის აგება,ინფორმაციის დამუშავება,დისკუსია,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
ატომის მოდელი,პერიოდული სისტემა,სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოებები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების უნარი.
2
ატომის ელექტრონული აგებულება და ქიმიური ბმა
2.1.რა არის ქიმიური ბმა
2.2.რამდენი კოვალენტური ბმის დამყარებაა შესაძლებელი მოლეკულაში.
2.3.მარტივი და ჯერადი ბმა.
2.4.კოვალენტური ბმა და ელექტროუარყოფითობა
2.5.ჰიბრიდიზაცია.
2.6.რა არის იონური ბმა.
2.7.იონური ბმა.
2.8.წყალბადური ბმა.
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
ქიმიური ბმის ტიპები,მისი წარმოქმნის მექანიზმები,კავშირი ქიმიურ ბმასა ,ელექტრონულ აღნაგობასა და ნივთიერებათა თვისებებს შორის.
9
ქიმ.X.7
,თვალსაჩინეობაზე მუშაობა,მოდელის აგება,ინფორმაციის დამუშავება,დისკუსია,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
ატომის და მოლეკულათა მოდელები,,პერიოდული სისტემა,სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,თვალსაჩინოებები,მიზნობრივი დავალებები.
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების უნარი.
.3
იონური მიმოცვლის და ჟანგვა–აღდგენის რეაქციები
3.1ჟანგვის რიცხვი და ვალენტობა
3.2.ჟანგვის რიცხვი და პერიოდული სისტემა
.3.3.ჟანგვა აღდგენის რეაქცია
3.4.ჟანგვა აღდგენის რეაქციის ტიპები.
3.5.
ელემენტის ჟანგვის რიცხვი და ჟანგვა აღდგენის უნარი.
3.6.ელექტროლიტები და არაელექტროლიტები.
3.7.რა ხდება ელექტროლიტის წყალში გახსნისას.
3.8.მჟავას ,ტუტის და მარილის ელექტროლიტური დისოციაცია
3.9.ძლიერი და უსტი ელექტროლიტები.
3.10..რა არის იონური რეაქცია.
3.11..გახსნილი ნივთიერების მასური და მოლური წილი ხსნარში
3.12.ელექტროლიზი.
3.13.ელექტროლიზის რაოდენობრივი დახასიათება.
3.14.როდესაც ანოდი ხსნადია
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება



მჟავას,ტუტის და მარილის დახასიათება ელექტროლიტური დისოციაციის თვალსაზრისითჟანგვა აღდგენითი როცესების დაკავშირება ელექტროლიზისთან,ელექტროლიზის რაოდენობრივი დახასიათება.
15
ქიმX.8.ქიმ.X.9
ქიმ.X.10
.
კვლ.X.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,ექსპერიმენტი,მოდელის განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
სახელმძღვანელო,მოდელი ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები,მეტალთა აქტიურობის ცხრილი.
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების ,გაანგარიშების უნარი.
4
ქიმიური რეაქციის სიჩქარე.ქიმიური წონასწორობა
4.1.ქიმიური რეაქციის სიჩქარე.
4.2როგორ ვმართოთ ქიმიური რეაქცია
4.3.ტემპერატურის გავლენა ქიმიურ რეაქციის სიჩქარეზე
4.4.რა არის კატალიზატორი და კატალიზი
4.5მოქმედ მასათა კანონი
4.6შექცევადი და შეუქცევადი რეაქციები
4.7. ქიმიური წონასწორობა
4,8,ქიმიურ წონასწორობაზე მოქმედი ფაქტორები.
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
სიჩქარის დამოკიდებულება
ტემერატურაზე,წნევაზე,სხვადასხვა ფაქტორებზე,გაანგარიშებები მოქმედ მასათა გამოყენებით.წონასწორობაზე მოქმედი ფაქტორები.
9
ქიმ.X.11კვლ.X.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,ექსპერიმენტი,,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება.
სახელმძღვანელო ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები
სამუშაო რვეული, ტესტები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,დასაბუთების ,გაანგარიშების უნარი.
5
არამეტალები
5.1 წყალბადი
5.2 ჟანგბადი
5.3 ზოგადი ცნობები VIIA ჯგუფის ელემენტის შესახებ
5.4 ქლორი
5.5 ზოგადი ცნობები VIA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
5.6 გოგირდი
5.7 გოგირდის ნაერთები
5.8 ზოგადი ცნობები  VA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
5.9 აზოტი
5.10 ამიაკი
5.11 აზოტმჟავა
5.12 ფოსფორი
5.13 ზოგადი ცნობები IVA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
5.14 სილიციუმი
– შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა.
არამეტალთა და მათი მნიშვნელოვანი ნაერთების დახასიათება,მიღება გამოყენება, იონთა იდენტიფიცირება
15
ქიმ.X.12
კვლ.X.1.2.3.4
ინფორმაციის დამუშავება,პერიოდული სისტემის გამოყენება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი,ტესტირება
სახელმძღვანელო ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები
სამუშაო რვეული, ტესტები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,ცდის დაგეგმვის და ჩატარების,ამოცნობის უნარი.
6
მეტალები
6.1 ზოგადი ცნობები IA ჯგუფის მეტალების შესახებ
6.2 ზოგადი ცნობები IIA ჯგუფის ელემენტების შესახებ
6.3 კალციუმი,მაგნიუმი და მათი ნაერთები
6.4 ალუმინი
6.5 რკინა
6.6 მანგანუმი
6.7 მეტალთა ძაბვის ელექტროქიმიური მწკრივი
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება.
მეტალთა თვისებები,მათი ნაერთები, შენადნობები,გამოყნება,ქიმიური აქტივობის შედარება
9
ქიმ.X.12
კვლ.X.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,პერიოდული სისტემის გამოყენება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი,ტესტირება
სახელმძღვანელო ,ქიმიერი ჭურჭელი,ხსნარები
სამუშაო რვეული, ტესტები
განმავითარებელ–განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,აღწერის,დაკავშირების,შედარების,გამოსახვის,დასკვნის გამოტანის,ცდის დაგეგმვის და ჩატარების,ამოცნობის უნარი.
 თემატური გეგმა  IX კლასი
N
თემა და მასში შემავალი საკითხები
თემის მოკლე აღწერა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
შეფასების სისტემა
1.
რაოდენობრივი გაანგარიშებები ქიმიაში
1.1  ნივთიერე ბის რაოდენობა,მოლი.
1.2.მოლური მასა
1.3.აირად ნივთიერებებს შორის მიმდინარე რეაქციები.
1.4.აირის მოლური მოცულობა.
.  1.5.რომელი აირია უფრო მძიმე.
1.6.რა რაოდენობრივი თანაფარდობითურთიერთქმედებს ნივთიერებები.
1.7.როგორ ამოვხსნათ გასაანგარიშებელი ამოცანა ქიმიაში
ექსპერიმენტული სამუშაო
·         შამოწმეთ თქვენი ცოდნა
·         მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
თემა მოიცავს გაანგარიშებით ამოცანებს, რომლის საშუალებით მყარდება კავშირი ნივთიერების რაოდენობას,მასას და მოცულობას შორის,აგრეთვე ავოგადროს კანონის გამოყენებით გაანგარიშებებს.
13
ქიმ.IX.9
კვლ.IX.1,2,3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,ექსპერიმენტი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება თვალსაჩინოებაზე მუშაობა,ტესტირება
სახელმძღვანელო,ტესტები,ქიმიური ჭურჭელი,თვალსაჩინოება,ტესტები.
განმსაზღვრელი,განმავითარებელი.გამოთვლების წარმოების,ფორმულების გამოყენების,კანონების გამოყენების უნარი.
2
მეტალები და არამეტალები
2.1.სად მდებარეობს მეტალები პერიოდულ სისტემაში
2.2 მეტალის ფიზიკური თვისებები
2.3.სუფთა მეტალია თუ შენადნობი
2.4 რომელი მეტალია უფრო მძიმე
რომელი მეტალია უფრო აქტიური
2.5.პრაქტიკული მეცადინეობა
2.6.როგორ ურთიერთქმედებს მეტალები წყალთან
2.7.მეტალების კოროზია
2.8.განიცდის თუ არა კოროზიას ყველა მეტალი
2.9.არამეტალების შესახებ
_შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა
_მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება

თემა მოიცავს მეტალთა ,შე ნადნობბთა და არამეტალთა,ფიზიკურ _ქიმიურ ტვისებებს,მათ გამოყენებას,გაანგარიშებით ამოცანებს.
10
ქიმ.
IX.5
IX.6.
კვლ.IX.1.2.3.4.
ინფორმაციის მოძიება და დამუშავება.
ნიმუშებზე მუშაობა,კვლევების წარმოება,პერიოდული სისტემის და მეტალთა აქტიურობის მწკრივის გამოყენება,ექსპერიმენტი
სახელმძღვანელო,ინტერნეტი,პერიოდული  სისტემა,მეტალთა ნიმუშები,ტესტები
განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი,მოწმდება კვლევის,დაკვირვების,აღწერის,გამოყენების ინფორმაციის ფლობის უნარი.
3
ნაერთთა კლასები 3.1.ოქსიდის ფორმულა დაპერიოდული სისტემა.როგორ მიიღება ოქსიდი
3.2ოოსიდების თვისებები
3.3რა თვისებები აქვს მჟავებს.
3.4.რა თვისებები აქვს ფუძეებს
3.5.როგორ მიიღებამჟავა და ფუძე
3.6.როგორ მიიღება მარილი.
მარილები პრაქტიკაში.
3.8.რა კავშირია მარტივსა და რთულ ნივთიერებებს შორის.
_ექსპერომენტული სამუშაო
3.9გაანგარიშებები ქიმიური ფორმულის მიხედვით.
3.10.ქიმიური ფორმულის დადგენა ელემენტთა მასური წილის მიხედვით.
_შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა
_მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
ნაერთთა კლასების დახასიათება,თვისებები.კავშირი ერთმანეთთან,გამოყენება ყოფაცხოვრებაში
13
ქიმ.
IX.5.
კვლ.IX
1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,ექსპერიმენტი,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება თვალსაჩინოებაზე მუშაობა,ტესტირება
სახელმძღვანელო,ტესტები,ქიმიური ჭურჭელი,თვალსაჩინოება,ტესტები.
განმსაზღვრელი,განმავითარებელი.გამოთვლების წარმოების,ფორმულების გამოყენების,კლასებს შორის გენეტიკური კავშირების ცოდნა.
4
ქიმიური რეაქცია და ენერგია
4.1.სითბო და ქიმიური რეაქცია
4.2.როდის არის რეაქციის ტოლობა თერმოქიმიური
4.3.ნახშირწყალბადები და სითბო
4.4.რა არის ნავთობი
4.5.რა არის თბოუნარიანობა
4.6. როგორ შევაფასოთ საწვავი
4.7.ნავთობი და ბუნებრივი აირი როგორც ნედლეული
4.8.წყალბადი და ენერგეტიკა
4.9.ენერგია და ქიმიური რეაქცია
4.10.გალვანური ელემენტის გამოყენება პრაქტიკაში
4.11.რა არის პოლიმერი
4.12.ქიმიური ტექნოლოგია
–შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება

ინფორმაცია ქიმიური რეაქციის სითბური ეფექტის გამოყენების სფეროების შესახებ,ენერგიის ახალი წყაროების შესახებ, პოლიმერების, წამლების,ქსოვილების წარმოებისშესახებ. 
14
ქიმ.
IX.8
კვლ.IX.1.2.3.4.
ინფორმაციის მოპოვება და  დამუშავება,მოდელის განხილვა,მიზნობრივი დავალებების შესრულება
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,სხვადასხვა მასალების ნიმუშები,მეტალთა აქტიურობის მწკრივი
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ინფორმაციის ფლობა,მსჯელობის.მონცემთა ანალიზის და შეფასების უნარი,ტერმინოლოგიის ფლობის უნარი.
4
გარემო ქიმიის თვალსაზრისით
5.1.რა აბინძურებს ჰაერს
5.2.სათბურის ეფექტი
5.3.რას ნიშნავს ჰაერის ხარისხის კონტროლი
5.4.მჟავა წვიმები
5.5.როგორ შევამციროთ ნიადაგის მჟავიანობა
5.6.რას ნიშნავს წყლის სისუფთავის კონტროლი
5.7.წყლის ხარისხის განსაზღვრა ქიმიური ანალიზის მეთოდებით
5.8.როგორ ავიცილოთ თავიდან წყლის დაბინძურება
–შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
ინფორმაცია ჰაერის სისუფთავის,გლობალური დათბობის,ნიადაგის მჟავიანობის,წყლის ხარისხის განსაზღვრის მეთოდების შესახებ.

10
ქიმ.
IX.7
კვლIX.1.2.3.4.
ინფორმაციის მოპოვება,დამუშავება,სხვადასხვა გამომსახვლი საშუალებებით პროცესების წარმოდგენა,აღწერამიზნობრივი დავალებების შესრულება,ექსპერიმენტი,.
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,მეტალთა აქტიურობის მწკრივი,გარემო,დაფა ცარცი ფორმატი,ფლომასტერები
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.მონაცამთა ანალიზი,პრეზენტაცია,აღწერა,შეფასება,პრობლემის გადაჭრა.
 თემატური გეგმა   VIIIკლასი
N
თემები და მასში შემავალი საკითხები
თემის მოკლე აღწერა
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ძირითადი აქტივობა და მეთოდები
რესურსები
შეფასების სისტემა
1
ნივთიერება
·         რას შეისწავლის ქიმია
·         ნივთიერების თვისებები
·         ნივთიერება და ნარევი
·         როგორ დავყოთ ნარევი
·         რით განსხვავდება ნარევი და ნაერთი
·         ნარევის შემადგენელი კომპონენტების მასური და მოცულობითი წილის განსაზღვრა
·         რისგან შედგება ნივთიერება?
·         მარტივი და რთული ნივთიერება
·         რა არის ქიმიური ელემენტი
·         როგორ გამოისახება ქიმიური ელემენტი
·         როგორ გამოვსახოთ ნივთიერების
·         შედგენილობა
·         ატომი ,ელემენტი და ნაერთი
·         ატომის მასა.ფარდობითი ატომური და მოლეკულური მასა.
·         რა არის ვალენტობა
·         გაანგარიშებები ვალენტობის მიხედვით.
·         შამოწმეთ თქვენი ცოდნა
მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
თემა ეხება ნივთიერების შედგენილობას.
თვისებებს,.მის გამოსახვას ფორმულებით ვალენტობის გამოყენებით,ნარევების დაყოფის ხერხებს.
17
ქიმ.VIII 5.6.7
კვლVIII.1,2,3,4
ინორმაციის მოპოვება და დამუშავება,
ექსპერიმენტი,მიზნობრივი დავალებების შესრულება.ტესტირება.
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,დაფა ,ცარცი.
თვალსაჩინოებები ,მოლეკულათა მოდელები,
ქიმიური ჭურჭელი,
ნივთიერებები,
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი.
შემოწმდება კლასიფიცირების,
დაგეგმვის.ამოცნობის,
ვალენტობის გომოყენებით ფორმულების შედგენის,
მოლეკულური მასის გამოთვლის უნარი
2.
ქიმიური რეაქცია
·         რა ხდება ქიმიური რეაქციის პროცესში
·         იცვლება თუ არა მასა ქიმიური რეაქციის პროცესში
·         როგორ გამოვსახოთ ქიმიური რეაქცია
·         როგორ გავათანაბროთქიმიური რეაქციისთოლობა
·         შედგენილობის მუდმივობის კანონი
·         მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
·         რა განსხვავებაა წვასა და ჟანგვას შორის
·         რა უწყობს ხელს წვის პროცესებს
·         თვ.შემოწმ

თემა აღწერს ქიმიურ რეაქციის არსს,მისი ფორმულებით გამოსახვას წვისა და ჟანგვის რეაქციებს გაანგარიშებებს მასისა და შედგენილობის მუდმივობის კანონის გამოყენებით.
9
ქიმ.VIII.5
ქიმ.VIII.7
ქიმ.VIII.8
კვლVIII,1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება . მოდელის გამოყენება,ტესტირება,ქიმიური ცდა
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,მოდელი.ტესტები,ქიმიური ჭურჭელი
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი. მოწმდებაქიმიური რეაქციის გამოსახვის,გათანაბრების,მასის დაშედგენილობის მუდმივობის გამოyენების  მონაცემთა სხვადასხვა ფორმით წარმოდგენის უნარი.
3
ნაერთთა კლასები
3.1.რას ნიშნავს ნაერთთა კლასი.
3.2.რა არის მჟავა
3.3.რა არის ტუტე
3.4. რა კავშირია ოქსიდებს,ფუძეებსა და მჟავას შორის.
3.5 რა არის მარილი
3.6.მეტალის ურთიერთქმედება მჟავასთან
3.7.კვლავ მეტალების თყისებების შესახებ
3.8.შეერთების და დაშლის რეაქცია
3.9. ჩანაცვლებისა და მიმოცვლის რეაქცია
–შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება
თემა მოიცავს ნაერთთა კლასების გაცნობას,დახასიათებას,კავშირს ძირითად კლასებს შორის,რეაქციის ტიპების დახასიათებას:მსგავსება –განსხვავებსა,ზოგადი სქემების შედგენას.
11
ქიმ.VIII.8.კვლ.1.2.3.4. ქიმ.VIII9.
ინფორმაციის დამუშავება,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება . მოდელის გამოყენება,ტესტირება,ქიმიური ცდა
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,მოდელი.ტესტები,ქიმიური ჭურჭელი
განმავითარებელი,განმსაზღვრელი.ნაერთთა კლასების განსხვავების,დახასიათების,მათი ფორმულების შედგენის,ურთიერთკავშირის და ურთიერთგარდაქმნის სქემების შედგენის.შესაბამისი რეაქციის ტოლობების შედგენის,რეაქციის ტიპებისგანსხვავების უნარი
4
.ატომის აგებულება.პერიოდული სისტემა
4.1. ატომის შედგენილობა
4.2.რა არის იზოტოპები
4.3.ატომური ნაერთი
4.4.რა აქვს განსხვავებული ელექტრონებს ატომში?
4.5.როგორ გამოვსახოთ ატომის ელექტრონული აგებულება
4.6.როგორ მოძრაობს ელექტრონი ატომში
4.7.ატომის ელექტრონული ფორმულის შედგენა
4.8.რის შესახებაა პერიოდული კანონი
4.9.იცვლება თუ არა ატომთა ელექტრონული აგებულება პერიოდულად
4.10.რა არის პერიოდული სისტემა
4.11.ელექტრონული ფორმულის შედგენა პერიოდულ სისტემაში ელემენტის მდებარეობის მიხედვით
4.12.ნივთიერების აგებულებ
–შეამოწმეთ თქვენი ცოდნა
–მოსწავლეთა ცოდნის დონის შემოწმება

თემა ეხება ატომის და მოლეკულის აღწერას,მათ კავშირს ნითიერების თვისებებთან იონების და იზოტოპების დახასიათება.ატომის ელექტრონული აღნაგობა,პერიოდული სისტმის არსი და გამოყენება.
14
ქიმ.IX.9ქიმ.IX.
10ქიმ.IX11.   კვლ.IX.1.2.3.4.
ინფორმაციის დამუშავება,თვალსაჩინოების და  მოდელის განხილვა,მიზნობრივად შერჩეული დავალებების შესრულება,ტესტირება.
თვალსაჩინოება,ატომთა მოდელები,პერიოდული სისტემა,სახელმძღვანელო,დაფა ,ცარცი,სამუშაო რვეულები,ტესტები
განმავითარებელი,განმსაძღვრელი.
პერიოდული სისტემის გამოყენების,ელექტრონული ფორმულის შედგენის,ნივთიერების თვისებების გომოკვლევის(პერიოდ.სისტემით)და დასკვნის გამოტანის უნარი.

Комментариев нет:

Отправить комментарий