სილაბუსი
კომპონენტები
|
ინსტრუქცია
|
|
1
|
მასწავლებლის
სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ლიანა აღდგომელაშვილი
591
41–26–61
274–25–74
|
2
|
სასწავლო საგნის
სახელწოდება
|
ქიმია
|
3
|
სწავლების კლასი
|
XI
|
4
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
I სემესტრი
41 საათი (X
კლასი)
II სემესტრი 59 საათი
|
5
|
სასწავლო კურსის
ზოგადი აღწერა
|
საბუნებისმეტყველო
მეცნიერების საგნობრივი ჯგუფი
|
6
|
სასწავლო საგნის
სტატუსი მოცემულ კლასში
|
სავალდებულო
საგანი
|
7
|
სასწავლო საგნის
მიზანი
|
კურსის მიზანია
მოსწავლეს განუვითაროს კვლევის უნარჩვევები, გააცნოს სამყაროში არსებული კანონები
და კანონზომიერებები, ჩაწვდეს მოვლენათა აზრს სხვადასხვა ცდებით და მოდელებით მოახერხოს
მათი აღწერა, განიხილოს მცნებების და მოვლენების თვისებრივი და რაოდენობრივი მხარე,
გაეცნოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში ამ მოვლენების გამოყენების მაგალითებს,მოსწავლე განსაზღვრავს
კვლევის მიზანს, გეგმავს ექსპერიმენტს, შედეგებს გაანალიზებს და ასაბუთებს საკუთარ
პოზიციას.
|
8
|
ძირითადი თემები
|
ორგანული ნაერთების
კლასიფიკაცია, ღია ჯაჭვიანი ნახშირწყალბადები, არომატული ნახშირწყალბადები, ჟანგბადშემცველი
და აზოტშემცველი ორგანული ნაერთები.ატომი, ჟანგვის რიცხვი, ქიმიური ბმები, ხსნარები,
ელექტროლიტური დისოციცია, ქიმიური წონასწორობა, არამეტალები და მეტალები.
|
9
|
სასწავლო საგნის
ამოცანები
|
ცდა, დისკუსია,
ახალი ცნებების შემოტანა, შიდა ტექსტური დავალებები, საშინაო დავალებები და შემაჯამებელი
დავალებები(2-3), დავალებები
ამოცანათა კრებულიდან.
|
10
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპენტეციები
|
მოსწავლეები
იცნობენ ნაერთთა კლასებს, მათ თვისებებს, ხსნიან გაანგარიშებით ამოცანებს, იციან
ატომის აგებულება, პერიოდული სისტემა.
|
11
|
კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
11.2. მეცადინეობის ფორმები
11.3. სწავლების მეთოდები
11.4 სასწავლო კურსის შეფასება
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური,
მთელი კლასი.
მინი ლექცია,
პაუზებით კითხვა, ლაბორატორიული, დისკუსია, პრობლემური თხრობა, T დიაგრამა.
,,ვიცოდი, გავიგე,
მინდა გავიგო!“, პაუზებით კითხვა, ვენის დიაგრამა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.
|
12
|
რესურსები
|
მასწავლებლის
წიგნი, მოსწავლის წიგნი– ქიმია X–XIკლასი, წიგნის ავტორი მანანა ვარდიაშვილი, გამომცემლობა
,,ინტელექტი“.
ქიმიის ამოცანები და სავარჯიშოები (VII-XI კლასი), ავტორები
ზ.ლომსიანიძე და გ. ცინცაძე. გამომცემლობა ,,განათლება 1999წ.“
ინტერნეტ საიტები.
|
13
|
მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები
|
ზოგადი – მოსწავლე
შეძლებს განსაზღვროს კვლევის საგანი, კვლევის ეტაპები ჩამოაყალიბოს, განახორციელოს
კვლევა და მონაცემები აღრიცხოს. შეძლოს ამ მონაცემების წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო
საშუალებებით, გაანალიზოს და შეაფასოს ისინი.
საგნობრივი
– მოსწავლე შეძლებს ატომის აღწერას,მის დაკავშირებას პერიოდულ სისტემაში მდებარეობასთან
და ნივთიერებათა თვისებებთან ქიმიური ბმის ხასიათიდან გამომდინარე. დაახასიათებს
ჟანგვა–აღგდგენის პროცესებს, ელექტროლიზის მოვლენას, შეძლებს ხსნარების თვისებების
ახსნას ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის საფუძველზე, განჭვრეტს ქიმიური წონასწორობის
გადახრის მიმართულებას, შეუძლია იმსჯელოს ქიმიური ელემენტებისა და მათი ნაერთების
თვისებებზე, მოსწავლე შეძლებს ორგანული ნაერთების დახასიათებას და მათი მნიშვნელობის
შესახებ მსჯელობას, აღწერს კავშირს ორგანულ ნაერთთა კლასებს შორის სათანადო რეაქციის
ტოლობებით, განასხვავებს ბუნებრივი და სინთეზურ ბოჭკოებს მარტივი ცდების საფუძველზე.
|
14
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. საჯარიმო ზომები;
14.5. წახალისების ფორმები;
|
30
|
სილაბუსი
კომპონენტები
|
ინსტრუქცია
|
|
1
|
მასწავლებლის
სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ლიანა აღდგომელაშვილი
591
41–26–61
274–25–74
|
2
|
სასწავლო საგნის
სახელწოდება
|
ქიმია
|
3
|
სწავლების კლასი
|
X
|
4
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
I-II სემესტრი
65 საათი
|
5
|
სასწავლო კურსის
ზოგადი აღწერა
|
საბუნებისმეტყველო
მეცნიერების საგნობრივი ჯგუფი
|
6
|
სასწავლო საგნის
სტატუსი მოცემულ კლასში
|
სავალდებულო
საგანი
|
7
|
სასწავლო საგნის
მიზანი
|
კურსის მიზანია
მოსწავლეს განუვითაროს კვლევის უნარჩვევები, გააცნოს სამყაროში არსებული კანონები
და კანონზომიერებები, ჩაწვდეს მოვლენათა აზრს სხვადასხვა ცდებით და მოდელებით მოახერხოს
მათი აღწერა, განიხილოს მცნებების და მოვლენების თვისებრივი და რაოდენობრივი მხარე,
გაეცნოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში ამ მოვლენების გამოყენების მაგალითებს,მოსწავლე განსაზღვრავს
კვლევის მიზანს, გეგმავს ექსპერიმენტს, შედეგებს გაანალიზებს და ასაბუთებს საკუთარ
პოზიციას.
|
8
|
ძირითადი თემები
|
ნივთიერების
რაოდენობა, მარილები, მეტალები, ქიმიური რეაქცია, ენერგიის წყარო, ატომის აგებულება
და პერიოდული სისტემა, ატომის ელექტრონული აგებულება და ქიმიური ბმა, იონური მიმოცვლის
და ჟანგვა–აღდგენის რეაქციები, ქიმიური რეაქციის სიჩქარე, ქიმიური წონასწორობა, არამეტალები.
|
9
|
სასწავლო საგნის
ამოცანები
|
ცდა, დისკუსია,
ახალი ცნებების შემოტანა, შიდა ტექსტური დავალებები, საშინაო დავალებები და შემაჯამებელი
დავალებები(2-3), დავალებები
ამოცანათა კრებულიდან.
|
10
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპენტეციები
|
მოსწავლეები
იცნობენ ნაერთთა კლასებს, მათ თვისებებს, ხსნიან გაანგარიშებით ამოცანებს, იციან
ატომის აგებულება, პერიოდული სისტემა.
|
11
|
კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
11.2. მეცადინეობის ფორმები
11.3. სწავლების მეთოდები
11.4 სასწავლო კურსის შეფასება
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური,
მთელი კლასი.
მინი ლექცია,
პაუზებით კითხვა, ლაბორატორიული, დისკუსია, პრობლემური თხრობა, T დიაგრამა.
,,ვიცოდი, გავიგე,
მინდა გავიგო!“, პაუზებით კითხვა, ვენის დიაგრამა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.
|
12
|
რესურსები
|
მასწავლებლის
წიგნი, მოსწავლის წიგნი– ქიმია IX–X კლასი, წიგნის
ავტორი მანანა ვარდიაშვილი, გამომცემლობა ,,ინტელექტი“.
ქიმიის ამოცანები და სავარჯიშოები (VII-XI კლასი), ავტორები
ზ.ლომსიანიძე და გ. ცინცაძე. გამომცემლობა ,,განათლება 1999წ.“
ინტერნეტ საიტები.
|
13
|
მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები
|
ზოგადი – მოსწავლე
შეძლებს განსაზღვროს კვლევის საგანი, კვლევის ეტაპები ჩამოაყალიბოს, განახორციელოს
კვლევა და მონაცემები აღრიცხოს. შეძლოს ამ მონაცემების წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო
საშუალებებით, გაანალიზოს და შეაფასოს ისინი.
საგნობრივი
– მოსწავლე შეძლებს ატომის აღწერას,მის დაკავშირებას პერიოდულ სისტემაში მდებარეობასთან
და ნივთიერებათა თვისებებთან ქიმიური ბმის ხასიათიდან გამომდინარე. დაახასიათებს
ჟანგვა–აღგდგენის პროცესებს, ელექტროლიზის მოვლენას, შეძლებს ხსნარების თვისებების
ახსნას ელექტროლიტური დისოციაციის თეორიის საფუძველზე, განჭვრეტს ქიმიური წონასწორობის
გადახრის მიმართულებას, შეუძლია იმსჯელოს ქიმიური ელემენტებისა და მათი ნაერთების
თვისებებზე.
|
14
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. საჯარიმო ზომები;
14.5. წახალისების ფორმები;
|
20
|
სილაბუსი
კომპონენტები
|
ინსტრუქცია
| |
1
|
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ლიანა აღდგომელაშვილი
591 41–26–61
274–25–74
|
2
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
ქიმია
|
3
|
სწავლების კლასი
|
IX
|
4
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
I-II სემესტრი
66 საათი
|
5
|
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
|
საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საგნობრივი ჯგუფი
|
6
|
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
|
სავალდებულო საგანი
|
7
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
კურსის მიზანია მოსწავლეს განუვითაროს კვლევის უნარჩვევები, გააცნოს სამყაროში არსებული კანონები და კანონზომიერებები, ჩაწვდეს მოვლენათა აზრს სხვადასხვა ცდებით და მოდელებით მოახერხოს მათი აღწერა, განიხილოს მცნებების და მოვლენების თვისებრივი და რაოდენობრივი მხარე, გაეცნოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში ამ მოვლენების გამოყენების მაგალითებს,მოსწავლე განსაზღვრავს კვლევის მიზანს, გეგმავს ექსპერიმენტს, შედეგებს გაანალიზებს და ასაბუთებს საკუთარ პოზიციას.
|
8
|
ძირითადი თემები
|
ნივთიერება, ქიმიური რეაქცია, ნაერთთა კლასები, ატომის აგებულება, პერიოდული სისტემა, რაოდენობრივი გაანგარიშებები, მეტალები და არამეტალები, ნაერთთა კლასები (დეტალურად), ქიმიური რეაქცია და ენერგია, გარემო ქიმიის თვალსაზრისით.
|
9
|
სასწავლო საგნის ამოცანები
|
ცდა, დისკუსია, ახალი ცნებების შემოტანა, შიდა ტექსტური დავალებები, საშინაო დავალებები და შემაჯამებელი დავალებები, დავალებები ამოცანათა კრებულიდან.
|
10
|
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპენტეციები
|
მოსწავლეები მოტივირებულები არიან, აქვთ სიახლეებისადმი მზაობა.
|
11
|
კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
11.2. მეცადინეობის ფორმები
11.3. სწავლების მეთოდები
11.4 სასწავლო კურსის შეფასება
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური, მთელი კლასი.
მინი ლექცია, პაუზებით კითხვა, ლაბორატორიული, დისკუსია, პრობლემური თხრობა, T დიაგრამა.
,,ვიცოდი, გავიგე, მინდა გავიგო!“, პაუზებით კითხვა, ვენის დიაგრამა.
განმავითარებელი, განმსაზღვრელი, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.
|
12
|
რესურსები
|
მასწავლებლის წიგნი, მოსწავლის წიგნი– ქიმია VII, VIII, IX კლასი, წიგნის ავტორი მანანა ვარდიაშვილი, გამომცემლობა ,,ინტელექტი“.
ქიმიის ამოცანები და სავარჯიშოები (VII-XI კლასი), ავტორები ზ.ლომსიანიძე და გ. ცინცაძე. გამომცემლობა ,,განათლება 1999წ.“
ინტერნეტ საიტები.
|
13
|
მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები
|
ზოგადი – მოსწავლე შეძლებს განსაზღვროს კვლევის საგანი, კვლევის ეტაპები ჩამოაყალიბოს, განახორციელოს კვლევა და მონაცემები აღრიცხოს. შეძლოს ამ მონაცემების წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებებით, გაანალიზოს და შეაფასოს ისინი.
საგნობრივი – მოსწავლე შეძლებს ქიმიური რეაქციები აღწერას, ნაერთთა კლასების დახასიათებას, ნივთიერებათა კლასიფიცირებას, მარტივი ფორმულების შედგენას ვალენტობის მიხედვით, მსჯელობას ქიმიური მოვლენების შესახებ, ქიმიური რეაქციების წერას, ელემენტების, ატომებისა და მოლეკულების დახასიათებას, პერიოდული სისტემის გამოყენებას, მეტალებისა და არამეტალების თვისებების კვლევას, გარემოზე დაკვირვებას, მონაცემების ქიმიური თვალსაზრისით შეფასებას, ახალი მასალების წარმოებასა და ენერგიის მიღებაში ქიმიის როლის განსაზღვრას, რაოდენობრივი გამოთვლების წარმოებას ქიმიური ამოცანების გადასაჭრელად.
|
14
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. საჯარიმო ზომები;
14.5. წახალისების ფორმები;
|
20
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий